A baloldali ellenzék tengerentúli támogatására világít rá a Nemzeti Adó- és Vámhivatal és a Készenléti Rendőrség vizsgálata, amelyről a Nemzeti Információs Központ tett közzé nyilvános részleteket. Az elsődleges adatok alapján 1,8 milliárd forint érkezett a Karácsony Gergely budapesti főpolgármester tanácsadójaként az Amerikai Egyesült Államokban tevékenykedő Korányi Dávid által.

Korányi jegyzi az Action for Democracy nevű, idén februárban alakított civil társaságot, amely szinte azonnal, már tavasszal képes volt 1,8 milliárd forintot átutalni Márki-Zay Péter Mindenki Magyarországa Mozgalom nevű szervezetéhez. A pénzt az országgyűlési választási kampányra, azon belül 1,4 milliárd forintnyi internetes reklám vásárlására fordították.

A frissen alakult Action for Democracy további 1 milliárd forintot utalt az Oraculum2020 KFT-nek is, amit továbbított a Bajnai Gordon ex-miniszterelnök érdekeltségébe tartozó DatAdat Professional számára. Érdekesség, hogy aztán az Action for Democracy további 148 millió forintot adott a DatAdat Professional részére.

Korányi Dávid (balra) Karácsony Gergely (jobbra) főpolgármester tanácsadója. (fotó: fb.com)

Az Oraculum2020 KFT. adja ki az ezalenyeg.hu ellenzéki propaganda weboldalt, amely többek között a balassagyarmati önkormányzati ellenzék egyes, általuk fontosnak vélt témáit is megjeleníti, de már fake newsként tálalva azokat.

Állításunkat bizonyítandó, megkerestük az ezalenyeg.hu oldalon a Balassagyarmathoz kapcsolódó híreiket, amelyek a 2022-es országgyűlési választások előtt tucatszámra jelentek meg, azonban egyetlen találatot sem értünk el, a weboldaltól ezt az üzenet kaptuk:

Vagy itt járt Mészáros Lőrinc és ellopta a hírt, vagy erről még nem írtunk.

Pedig a megjelent cikkek a balassagyarmatiak számára emlékezetesek lehetnek, a remek témák mellett a szerzők fogalmazása és helyismeretet nélkülöző szóhasználata is felkeltheti az olvasók figyelmét. Előfordult, amikor “balassaiakra” vagy éppen “balasigyarmatiakra” hivatkozva közöltek cikkeket az oldalon. A baloldali propaganda újság az állítások hitelesítését kerülte, többször valótlanságokkal helyettesítette a tényeket, és bátran állította be valóságként a szerkesztő véleményét.

Az ezalenyeg.hu egyik cikkének részlete. Balassagyarmat eltűnt, de Orbánból bőven maradt. (kép: ezalenyeg.hu)

A 24.hu közben már azt is kiderítette, hogy az ezalenyeg.hu tulajdonosa az a Páva Zoltán, akinek édesapja korábban MSZP-s országgyűlési képviselő volt, ugyanakkor maga is dolgozott a pártnak. Az Action for Democracy által az Oraculum2020 KFT-hez, vagyis az ezalenyeg.hu-hoz beérkezett pénzből 227 milliót fordítottak a fake news gyár internetes hirdetésére.

A 24.hu azt is írja, hogy az érintett ellenzéki pártok mindegyike azt állítja, hogy ők nem is tudtak ezekről a pénzekről, míg Márki-Zay Péter egyértelműen elismerte, hogy mind a hat párt tudott az összes átutalásról, együtt beszélték meg azok elköltését.