Hét olyan filmet is azonosított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Disney+ streamingszolgáltató kínálatában, amelynek korhatár-besorolása nem felelt meg a kiskorúak védelmével kapcsolatos hazai szabályozásnak – közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága csütörtökön.

A közlemény szerint a hét filmből hatot: a 28 héttel később, az Aki bújt, az Alien 4. – Feltámad a Halál, a Hitman – A bérgyilkos, a Húsevő és a Ragadozó 2. című műsorszámokat a Disney+ szolgáltatója „16+” megjelöléssel tett elérhetővé.

Amennyiben a szolgáltató magyar joghatóság alá tartozna, a felsorolt filmek 18 éven aluliak számára nem ajánlottnak, azaz V. korhatári kategóriába tartozónak minősülnének. Szintén helytelen, „12+” besorolással szerepelt a Sebezhetetlen című film a Disney+-on, miközben a hazai szabályozás értelmében „tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott”, IV. kategóriába sorolandó – állapította meg a Médiatanács.

További problémákat vetett fel, hogy a hatályos magyar szabályozás szerint a streamingszolgáltatóknak a szolgáltatás műsorkínálatát tartalmazó felületen a korhatári minősítést jól láható módon fel kell tüntetniük, azonban ez a Disney+ felhasználói felületén nem teljesült – tették hozzá.

Úgy folytatták, hogy mivel a magyar Disney+ szolgáltatója Hollandiában bejegyzett társaság, a Médiatanács a felmerült jogsértésekről értesíti a holland társhatóságot (Commissariaat voor de Media – CVDM), és kéri a szükséges intézkedések megtételét.

A holland médiahatóság tájékoztatta az NMHH-t a magyar hatóság által továbbított észrevételekkel kapcsolatos intézkedéseiről a Viasat 2 csatornán január 3-án délelőtt sugárzott Szexvideó, illetve a Viasat 3 műsorán január 22-én kora délután sugárzott „Boldog kempingezők” című műsorok kapcsán.

A CVDM válaszában jelezte, hogy a magyar hatóság megállapításai alapján, amelyek szerint a filmek közzététele nem felelt meg a magyar szabályoknak, megvizsgálta a műsorszámokat, és megállapította, hogy egyik film sem lett volna közreadható 20 óra előtt, a szolgáltató ezzel mindkét műsorszám esetében megsértette a közreadási idősávok betartását.

Forrás: MTI